Summa sidvisningar

söndag 23 januari 2011

Mormorsrutor

Här virkas det Mormorsrutor för fullt!Hur kul som helst.Denna gång är det tunnare garn samt ljusare färger.Förra filten sydde jag ihop med kaststygn men nu blir det med osynlig söm efter "konsulting" från en av tjejerna på http://virkningsverkstan.blogspot.com/. Dessa tjejer är hur duktiga och kreativa som helst,jag är imponerad!Då jag under åren både stickat och broderat så jag är jag inte nybörjare inom handarbete men just virkning har jag inte fastnat för och har inget minne av att vi fick lära oss detta i syslöjden.Fast ska sanningen fram så var det inga lektioner jag såg fram emot heller då de lärare jag haft i detta ämne inte varit alltför roliga,en var till och med rent elakt.Avgångsbetyget i årskurs 9 blev en 1:a!!!Jag höll på ett helt läsår med en babytröja, betyg på den blev en 5:a men eftersom jag mest pratade och flamsade så blev det sämre slutbetyg. Var oerhört skoltrött,kan ha berott på det.
Då vi här i stan har den bästa garnaffären http://www.yllotyll.com/ så är det lätt att få inspiration. Då denna filt blir klar så har jag redan annat på G.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blir

Elisabet. sa...

Oj, vad jag har svårt att läsa texten mot svart bakgrund, men det ska nog gå vägen!

Kul att du är tillbaka, Babsan!

Anonym sa...

Medhålles har nu ändrat hoppas det blir bättre:Babsan

Virkningsverksta'n sa...

Tack så jättemycket för allt garn!
Hälsa yllotyll också!
Nu blir det virka av!!

Elisabet. sa...

Nu är det hur lättläst som helst!! Tack och st or kram till dig!